Introductie: Project 52

Introductie: Project 52

Het liefst ben ik iedere dag bezig met fotografie. Werk en andere activiteiten en soms ook een gebrek aan inspiratie zorgen dat dit helaas niet lukt. In 2014 pak ik het daarom eens anders aan en start ik met Project 52. Iedere week, een jaar lang, fotografeer ik een nieuw thema.

52 weken-52 thema’s
 Project 52 is een alternatief voor het bekendere 365 dagen project waarbij je iedere dag een foto maakt van alledaagse, verrassende en (on)geplande situaties. Met dit project dwing ik me om actief aan de slag te gaan met fotografie en iedere week weer op zoek te gaan naar beelden die passen bij het thema van de week. 52 thema’s, iedere week een nieuw thema. Soms eenvoudig, de andere keer is meer creativiteit nodig. Voor sommige thema’s gebruik ik mijn iPhone. Maar het is de bedoeling om zo veel mogelijk te fotograferen met mijn spiegelreflexcamera. Op die manier ontstaat na een jaar een mooi overzicht van heel verschillende beelden.

Week 1    Round                                                          Week 27  Travel
Week 2    Family matters                                             Week 28  Sun set
Week 3    Dance                                                          Week 29  Street lines
Week 4    Textures                                                       Week 30  Red
Week 5    White                                                            Week 31  Architecture
Week 6    Food in B/W                                                 Week 32  Reflections
Week 7    Karakter                                                       Week 33  Minimal abstracts
Week 8    Look up                                                        Week 34  Socks
Week 9    Weather                                                       Week 35  Pairs
Week 10  Windows                                                      Week 36  Yellow & blue
Week 11   Water                                                          Week 37  Big skies
Week 12  Shapes in B/W                                             Week 38  Lonely tree
Week 13  Empty                                                           Week 39  Lovers
Week 14  Symmetry                                                     Week 40  Top-down
Week 15  What the heck is it?                                      Week 41  Conect
Week 16  You in B/W                                                   Week 42  Autumn
Week 17  Bugs eye view                                              Week 43  Rhytmic
Week 18  Colourful                                                       Week 44  Colourful abstracts
Week 19  Green                                                           Week 45  Window droplets
Week 20  Roads                                                           Week 46  Letters
Week 21  Bicycles                                                        Week 47  Stairs
Week 22  Kermis                                                          Week 48  City lights
Week 23  Airplanes                                                      Week 49  …
Week 24  Motion                                                          Week 50  …
Week 25  People parts                                                 Week 51  …
Week 26  Shadows                                                       Week 52  …

Blijf op de hoogte of doe mee
Wil je iedere week automatisch de foto’s zien die ik voor dit project heb gemaakt? Dat kan! Volg mijn blog Project 52 en ontvang een e-mail als ik een nieuwe foto heb geplaatst. Maar je kunt dit project ook via Instagram en Twitter volgen. De hashtag die ik gebruik is #PRJT52. Maar waarom doe je zelf niet gewoon mee? Plaats iedere week jouw foto op je Instagram- of Twitter-account, gebruik de hashtag #PRJT52 en vermeld bij jouw foto het weeknummer en het thema. Doe je mee? Laat het me even weten!

6 gedachtes over “Introductie: Project 52

  1. Ha Leon!

    Leuk!! Dat heb ik ook ooit gedaan! Met gepaste trots zeg ik dat ik het 7 weken heb volgehouden. 😉

    Jij gaat vast veel verder komen dan ik. Al was het maar omdat je al een mooie lijst van onderwerpen hebt. (ik ben die gaandeweg pas gaan zoeken).

    Veel succes en (vooral) plezier!

    Groeten,
    Dennis

Geef een reactie

