Zintuigen flitsen

It’s all about senses
Proeven, zien, horen, ruiken. ‘Its’s all about senses’. Het prikkelen van zintuigen wordt steeds belangrijker in communicatie. Je beleeft de wereld via je zintuigen die je iets vertellen over de omgeving waarin je bent. De opdracht: Hoe leg je op een originele manier deze zintuigen vast zonder dat je direct het zintuig zelf in beeld brengt? Een leuke en originele opdracht om een nieuw seizoen met de fotoclub te starten.

Nieuwe modellen
Mijn vaste modellen zijn mijn vrouw, mijn kinderen of  andere mensen uit mijn directe omgeving. Meestal zijn zij altijd beschikbaar. En dat is dus makkelijk en veilig fotograferen. Voor deze opdracht wilde ik ook graag eens met andere gezichten werken. Ik waagde de gok en deed hiervoor op Facebook een oproep. Boven verwachting meldden zich al snel enkele vrienden die mee wilden werken. Uiteindelijk ben ik aan de slag gegaan met mijn nieuwe ‘modellen’, Stan Maud en Roger. Jongens bedankt voor jullie hulp, ik vond het super om met jullie samen te werken en de foto’s zijn leuk geworden!

Een stukje techniek
Voor ZOOM.nl heb ik nog een apart artikel geschreven. Hierin geef ik uitleg hoe ik mijn reportageflitser voor deze opdracht heb gebruikt.
http://zoom.nl/artikel/cursussen/22364-zintuigen-flitsen.html

Geef een reactie

