Op stap met 4 modellen.

Als je de grens vanuit Zuid-Limburg oversteekt naar Begië kom je in de Voerstreek. Een franstalige streek die een troosteloze uitstraling heeft, vooral op een druilerige winterdag. De omgeving is grauw met dorpjes waar die dag geen leven te bekennen is.

Voor Urbex fotografen is dit echter een ideale omgeving met veel verlaten en vervallen gbouwen. Zo ligt in  het kleine dorpje Montzen een oud en vervallen rangeerterrein. Een gemakkelijk te bereiken en daardoor prima locatie om te starten met Urbex fotografie. Ik ben er al twee keer eerder geweest maar iedere keer dat ik er terugkom, zie ik de plek achteruit gaan en staan er steeds minder wagons en treinen.

Deze druilerige en koude zondag was ik er voor voor een bijzondere opdracht: een fotoreportage van mijn zwangere collega met haar gezin. Het oude pand dat vroeger onderdak gaf aan de treinen vormde daarbij een mooi contrast: vervallen, kapotte ramen, kleurloos en veel graffiti. Een spannende opdracht want zoveel portretfotografie doe ik niet en nu opeens had ik 4 modellen voor mijn lens staan. Twee koude uurtjes intensief fotograferen heeft uiteindelijk wel mooie foto’s opgeleverd waar we allemaal echt tevreden mee zijn.

Mari en Ralph bedankt voor deze opdracht, ik vond het heel leuk om te mogen doen!

Oh ja, wil je zelf ook eens naar Montzen gaan ? Houd er dan rekening mee dat er geen wagons en treinen meer staan. En ga in ieder geval niet alleen op pad…

Fotoshoot Montzen 009 Fotoshoot Montzen 008 Fotoshoot Montzen 007 Fotoshoot Montzen 006 Fotoshoot Montzen 005 Fotoshoot Montzen 004 Fotoshoot Montzen 003 Fotoshoot Montzen 001

Geef een reactie

