Parade!

Zondagmorgen 8 juli.
Het regent als ik om 10.00 uur wakker wordt. Ik pak mijn iPhone. Is dit electronisch wonder van Apple een verslaving? Nee dat niet, maar het is wel een gewoonte geworden om direct even mijn mail en het weer te checken als ik wakker word. De weersvoorspellingen zijn niet best. Balen!

’s Middags is immers de Parade optocht in Brunssum. Een kleurrijke stoet muzikanten en dansers uit 21 verschillende landen trekt dan door het centrum van Brunssum. Hét hoogtepunt van het culturele festival dat om de 4 jaar wordt georganiseerd en dat ik absoluut niet wil missen. Ik bereid me dus voor op een regenachtige middag: de regenhoes voor mijn fototas, een geïmproviseerde ‘jas’ voor mijn camera en natuurlijk een paraplu gaan me. Maar gelukkig heeft de voettocht naar Wittem die de organisatie heeft ondernomen om goed weer te krijgen tijdens het festival zijn dienst bewezen (tenminste voor deze middag…). Op een flinke bui na blijft het namelijk ’s middags droog en lukt het me om mooie foto’s te maken van de verschillende dansgroepen en de stralende mensen die voorbij komen. Brunssum bruist! En buienrader? Het is een betrouwbare en handige applicatie maar (gelukkig) niet feilloos. Dat blijkt wel weer!

Een selectie van foto’s die ik tijdens de Parade optocht heb gemaakt en enkele foto’s van de dansworkshops zie je hier terug. Enkele foto’s zijn met de iPhone gemaakt.

Klik op de foto’s voor een groter beeld.

Een gedachte over “Parade!

Geef een reactie

