Help, ik heb geen inspiratie!

Onlangs hebben we met de fotoclub op locatie in Maastricht gefotografeerd. Een bekende plek waar ik misschien al te vaak ben geweest. Het gevolg die avond: je loopt voorbij aan plaatsen en ziet de details en bijzonderheden niet meer en mist inspiratie. Om niet de hele avond te dwalen had ik mezelf daarom een opdracht gegeven.

In april gaat de zon tegen acht uur onder. Langs de maasoever geeft dit een mooi beeld met de skyline van Maastricht op de achtergrond. Maar die beelden had ik als eens eerder gemaakt en ik wilde niet weer in herhaling vallen. Wie Maastricht een beetje kent, weet dat bij de parkeergarage aan de Griend, de Maastricht Music Hall ligt. Een gebouw met van buiten weinig uitstraling: gesloten en grauwe gordijnen, opgestapelde stoelen, weinig kleur maar wel met veel glas. En dat laatste wilde ik gebruiken om de zon in te laten zien ondergaan.

Doel was niet zozeer die ene perfecte foto te maken. Nee ik wilde een serie maken van een aantal foto’s en zo toch een bijzonder beeld creëren van een niet-bijzondere locatie (of lag het toch aan mezelf die avond….). In de nabewerking later in Lightroom,  heb ik het gevoel dat het gebouw me gaf nog versterkt; de beelden iets onderbelicht, de hooglichten getemperd en het contrast licht verhoogd.

Wat vindt je van deze fotoserie, gemaakt op een inspiratieloze avond in Maastricht? Klik op de foto’s om deze te vergroten.

Geef een reactie

