Amstel Gold Race

Amstel Gold Race? Wielrennen? Dit is toch een fotoblog? Ja dat klopt, maar wie mij kent, weet dat ik ook een wielrenliefhebber ben. Een mooie combinatie.

De Amstel Gold Race is een wielerwedstrijd uit de Pro Tour competitie. Daardoor staan ieder jaar de mondiale toprenners aan de start in Maastricht. Ik volg het wielrennen normaal op de televisie maar deze ‘thuiswedstrijd’ volg ik liever ‘live’ langs de weg.

De afgelopen jaren heb ik de renners toegejuicht als zij een van de Limburgse heuvels beklommen. Op de Loorberg, de Gulpenerberg, ‘Cote du Trintelen’, Camerig en op mijn favoriete plek, de Kruisberg in Wahlwiller. Vooral deze laatste heuvel is speciaal. Ik ben hier altijd op tijd. Mijn voorbereiding start dan in het enige café in het dorp, tegenover de kerk, met koffie en vlaai en het volgen van de de wedstrijd op de televisie. Daarna te voet naar deze smalle, steile klim in de finale van de Amstel Gold Race. De ideale plek om wielrenners van heel dichtbij te zien en te fotograferen.

De afgelopen jaren heb ik tijdens de Amstel Gold Race op verschillende heuvels waaronder de Kruisberg enkele mooie foto’s kunnen nemen van ondermeer Damiano Cunego, Jens Voight, Joaquim Rodriguez, Tony Martin, en Philip Gilbert. 15 april staat al in mijn agenda. Dan is namelijk de volgende editie van de Amstel Gold Race. En dan sta ik er weer.

Een gedachte over “Amstel Gold Race

Geef een reactie

