Een model & TL-licht

‘Een mooi model en tl-licht. Meer heb je eigenlijk niet nodig voor een geslaagd portret.’ Dat is mijn conclusie na een avond fotograferen.

Een model & TL-licht
Een model & TL-licht

Met de fotoclub gaan we elk seizoen een keer of twee naar de fotostudio van Roy Wanders in Hoensbroek. Dit zijn ideale momenten om samen met een model kennis op te doen met portretfotografie.

Roy had deze keer Sanne gevraagd om een avond voor de clubleden te poseren. Het begin is iedere keer weer spannend. Je kent elkaar niet en dan is het altijd even wennen aan elkaar. Dat zie ik achteraf ook aan mijn foto’s. De beste foto’s maak ik meestal op het einde van de fotoshoot. En verder, zoals gebruikelijk tijdens de bijeenkomsten in de fotostudio, Niet moeilijk doen met allerlei ingewikkelde lichtopstellingen.

De uitdaging is namelijk om met een eenvoudige middelen te fotograferen. Deze avond was dat met 2 tl-buizen en een witte plaat piepschuim als reflectiescherm. Eenvoudige middelen die niet duur zijn in aanschaf of die je misschien thuis nog ergens in de garage hebt liggen. Als je mijn uiteindelijke foto’s van Sanne ziet dan begrijp je dat je inderdaad niet altijd de duurste spullen hoeft te hebben om goede foto’s te kunnen maken. Mijn volgende uitdaging is om thuis ook zelf met dit licht eens aan de slag te gaan. Wordt vervolgd.

Natuurlijk wil je ook de foto’s van deze fotoshoot zien. Ik heb er deze keer een korte slideshow van gemaakt.

> Slideshow

Meer foto’s op www.dennisebben.nl

Geef een reactie

