My life in a box

Ik heb heb het geloof ik al eens eerder geschreven, de foto opdrachten van onze fotoclub zijn iedere keer weer een uitdaging.

Zo ook deze opdracht: mijn wereld in een doos… Als voorbeeld liet Roy Wanders ons dit filmpje  zien van de bekende fotograaf Michael Grecco. We mochten er verder zelf een eigen invulling aan geven. Dit zijn opdrachten waarbij ik niet direct al een idee heb, dit heeft enige tijd nodig, en die me continue bezig houden. Ideeën komen wel, maar dan nog uitvoeren…. Knutselen is namelijk niet echt mijn ding en ik  ben wat dat betreft een perfectionist. Daarom heb ik voor deze opdracht een televisiekastje van Ikea gebruikt. Erin kruipen was mijn eerste idee. Maar dat lukt natuurlijk niet. Uiteindelijk heb ik mijn hoofd door het kastje gestoken. Vooraf heb ik de belichting gemeten, het focuspunt vastgelegd en de benodigde scherpte-bepaald. Daarna was het nog een kwestie van afdrukken.

Het beeld heb ik vervolgens met Photoshop geïsoleerd van de achtergrond en op een nieuwe zwarte achtergrond geplakt.

 

Geef een reactie

