Een wit klapstoeltje

Vorige maand ben ik weer gestart met de fotoclub. Lekker creatief aan de slag met fotografie. De eerste opdracht: maak een bijzonder portret met een wit klapstoeltje in beeld als een verplicht object.

Al snel had ik het idee om een aantal portretten te maken van bewoners op Op de Bies in Landgraaf. Mijn zus had vooraf toestemming gevraagd. Zeker in deze situatie niet onverstandig. Afgelopen maandag was het dan zover. De drie bewoners R. A. en M. hadden er zin in om een middag eens een echt fotomodel te mogen zijn. Je ziet het, de echte namen van de drie bewoners heb ik achterwege gelaten net zoals de foto’s. Sommige zaken liggen nu eenmaal erg gevoelig, alsof een handicapt niet al erg genoeg is. Een reden extra om te zorgen voor mooie foto’s waarop waarop de ouders/verzorgers trots op zouden zijn.

Ondanks hun beperkingen en de lastige situatie waarin sommige zich bevinden, hebben ze echter ook plezier en dat is precies wat ik wilde vastleggen. Ik zal de afdrukken op de fotoclub laten beoordelen maar deze hier niet publiceren. R. A. en M. bedankt voor een leuke middag! Julie ontvangen binnenkort de foto’s.

Geef een reactie

