Skaters

Een keer per jaar worden vaders verwend. Juist, met vaderdag. Normaal schenken we hier niet zo’n aandacht aan aan maar dit jaar kwam Linda met iets verrassends. Een fotoworkshop.

Ik moest nog even geduld hebben maar 25 augustus was het zover. Op naar het Mecc in Maastricht voor een avond macro & avondfotografie. Ik was aan de late kant en het ontvangst was chaotisch. Een te grote groep cursisten en een drukke fotograaf. Het viel me direct op dat iedereen een reportage- flitser bij zich had. Ik had mijn statief meegenomen, maar een flitser? Ik kon de link met macro of avondfotografie niet leggen en in de uitleg van de workshop stond hierover ook niets geschreven. Natuurlijk had ik geen flitser bij me en daar baalde ik van! Gelukkig kreeg ik er een te leen om mee te werken. Het idee was om naar de parkeergarage aan de Griend te gaan om met gebruik van flitsers met highspeed-sync , in de schemering skaters te fotograferen. Leuk!  Een mooie gelegenheid om wat meer te leren van het gebruik van de flitser! Ik had het gevoel dat het toch nog goed zou komen. De avondlucht en het decor waren mooi en de jongens hadden wel zin om hun kunstjes aan onze groep te laten zien. Actiefotografie blijft lastig en is niet echt mijn ding, maar het was een hele leerzame ervaring. Meer foto’s kun je hier bekijken.

Terug in de studio was er nog een korte introductie in de macrofotografie. Niet echt bijzonder en opnieuw chaotisch. Het programma van deze workshop klopte wel ik had er vooraf alleen een hele andere voorstelling van… Ik weet niet of ik hier nog eens een workshop zal volgen maar het was wel een leuk vaderdagkado. Bedankt!

Een gedachte over “Skaters

  1. Beste Leon,

    Ook ik vond het een Chaotische avond, veel te veel deelnemers, dit omdat ik op verzoek
    2 deelnemers een maand eerder liet deelnemen, geen excuus voor voor het chaotisch verlopen, maar wel een excuus voor het te grote aantal deelnemers, daar deze workshop pas voor de tweede x georganiseerd werd, heeft deze net als alle andere in startfase verkerende projecten, opstart problemen, in dit geval te veel deelnemers en het niet exact
    volgens een duidelijk tijdplan werken, toch waren 10 van de 12 andere deelnemers reeds op een Beginners Cursus of Workshop geweest en hadden toch wel vertrouwen in mij, getuige hun deelname aan deze Workshop..

    Natuurlijk heb ook ik ervan geleerd, en heb de Workshops inmiddels aangepast en het
    Macro deel verplaats naar een avond met een minder druk programma.

    Omdat ik ervan overtuigd ben dat de nieuwe opzet wel zal werken, nodig ik je uit om
    het nieuwe programma te testen en wel op donderdag 22 september…

    Hoor graag van je…

    Ad Utens…

Geef een reactie

