Opnieuw naar Guillemins.

Ik ben liefhebber van architectuurfotografie. Heerlijk uitleven met lijnenspellen, composities, zoeken naar symmetrie. Het TGV station in Luik is dan ook een must om een keer naar toe te gaan.

Het station ontworpen door de Spaanse architect Santiago Calatrava is een hypermodern treinstation en vormt een contrast met de armoedige  omgeving. Menig grote stad zou jaloers zijn op zo’n station  maar je verwacht het toch niet in een arme stad zoals Luik. Tijdens mijn eerste bezoek in de winter van 2009 lag er nog een pak sneeuw en was het station haast onbereikbaar. Behalve voor twee maffe Hollanders die toch op zondagmiddag persé wilden fotograferen. Deze keer heb ik het station op een mooie, heldere avond met de fotoclub bezocht.

Een tweede keer naar de zelfde plek gaan valt normaal tegen. Maar het station was nu sneeuwvrij en het avondlicht in combinatie met het kunstlicht van het station gaf nu een hele andere sfeer. Opnieuw indrukwekkend. Bekijk op mijn Flickr site de foto’s die ik er beide keren heb gemaakt.

Geef een reactie

